Inspo

Inspel och inspiration!

Norkay / Inspo

Varumärket och verksamhetskulturen

De flesta av oss har en ganska bra förmåga att genomskåda ”bullshit”, ytlighet och sådant som är påklistrat. Försöker man verka vara någon annan än den man är slutar det sällan bra. Samma sak gäller varumärken för verksamheter. Vi upptäcker ganska lätt om det finns skillnader mellan hur en verksamhet beskriver sig själv och hur […]

Varför en ny strategi?

Vi hör ofta att verksamheter behöver förändring. Men varför skulle de gamla strategierna inte duga? De har ju funkat hittills? Vår vardag förändras ständigt. Var och en går omkring med en dator i fickan och vi har vant oss vid en ganska hög digital service inom olika områden. Vi förändrar våra kund- och konsumentbeteenden i […]

Safari hos dina kunder!

En bra start när man ska jobba fram riktningen för en verksamhet är att försöka förstå i vilken riktning kunderna är på väg. Det låter kanske självklart, men i verkligheten är det ganska vanligt att kunden kommer i skymundan när man skapar visioner, varumärkesmål och verksamhetsstrategier. Vad och hur man än vill vara i framtiden, […]

Hur blir det verkstad av strategin?

En av de absolut största riskerna i strategiarbeten är att innehållet aldrig blir implementerat. Många dyra strategiska dokument har fått sitt dammtäcke i byrålådan medan klockan tickat och de möjligheter strategin skulle exploatera och ta vara på, liksom rann i väg. Det här går dessutom ganska fort, en strategi utgår från förutsättningar som finns just […]

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Kontakta oss